پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 183847
جزئيات وام ۷۰ ميليون توماني خريد مسکن/ جزئيات پرداخت اقساط به روش ساده و پلکاني/کاهش يک و نيم درصدي نرخ سود
تاریخ انتشار : 1394/09/23 10:18:18
نمایش : 1515
عضو هيأت مديره بانک مسکن با بيان اينکه جزئيات واحدهاي مسکوني مشمول وام 70 ميليوني مسکن مشخص شد و نرخ سود اين تسهيلات از محل اوراق يک و نيم درصد کاهش يافت، گفت: پرداخت تسهيلات خريد مسکن از محل اوراق از ديماه اجرايي مي‌شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از فارس، ابوالقاسم رحيمي انارکي در جمع خبرنگاران با بيان اين که پرداخت تسهيلات ۶۰ ميليوني خريد مسکن از محل اوراق از دي ماه اجرايي مي‌شود، گفت: واحدهايي شامل وام ۶۰ ميليون توماني (در تهران) خواهند شد که حداکثر ۲۰ سال از تاريخ صدور پروانه ساختماني آنها گذشته باشد.

وي با اشاره به اينکه سقف اين وام ۶۰ ميليون تومان است و متقاضيان مي‌توانند ۱۰ ميليون تومان وام جعاله نيز دريافت کنند گفت: ساختمان‌هايي که بيش از ۲۰ سال و حداکثر ۲۵ سال از تاريخ صدور پروانه ساختماني آنها گذشته باشد تنها مي‌توانند از سقف وام ۳۵ ميليون توماني استفاده کنند.

رحيمي انارکي ادامه داد:براساس مصوبه شوراي پول و اعتبار سقف تسهيلات مسکن در تهران با احتساب ۱۰ ميليون تومان وام جعاله به ۷۰ ميليون، سقف تسهيلات مسکن در مراکز استان‌ها و شهرهاي بالاي ۲۰۰ هزار نفر با احتساب ۱۰ميليون جعاله به ۶۰ ميليون تومان و سقف تسهيلات مسکن در ساير ‌شهرها با احتساب ۱۰ ميليون جعاله به ۵۰ ميليون تومان افزايش مي‌يابد.

رحيمي انارکي افزود: روش تقسيط وام ۶۰ ميليوني براي تهران به اضافه ۱۰ ميليون جعاله به روش ساده، پلکاني و پلکاني دوره‌اي است که مدت بازپرداخت حداکثر ۱۲ سال است.

*نرخ سود اوراق ۶۰ ميليوني مسکن ۱۸،۵ درصد شد

وي در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبني بر اينکه با کاهش نرخ سپرده قانوني که هفته گذشته شوراي پول و اعتبار آن را مصوب کرد چه ميزان منابع آزاد مي‌شود و اينکه آيا به نفع بانک و يا متقاضيان اوراق خواهد بود، گفت: با کاهش نرخ سپرده قانوني از ۱۰ درصد به ۲ درصد باعث شد تا نرخ سود اوراق حق تقدم يک و نيم درصد کاهش يابد و به ۱۸.۵ درصد برسد، چرا که تسهيلات بدون سپرده براي ساير بانک‌ها ۲۱ درصد و براي بانک مسکن ۲۰ درصد است حال با اين مصوبه نرخ سود به ۱۸.۵ درصد کاهش مي‌يابد.

عضو هيأت مديره بانک مسکن افزود: با اين مصوبه منابعي حدود ۱۰ هزار ميليارد ريال آزاد مي‌شود و اولين نتيجه مثبت آن کاهش نرخ سود تسهيلات است که به ۱۸.۵ درصد رسيده و هم به منافع گيرندگان و هم به نفع بانک است.

به گفته وي ماهانه يک ميليون امتياز به ارزش ۵ هزار ميليارد ريال تسهيلات منتشر خواهد شد.

*اقساط وام ۶۰ ميليوني به روش ساده ماهانه يک ميليون و ۴۰ هزار تومان

رحيمي انارکي به اقساط اين وام اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال براي وام ۴۰ ميليون توماني به روش ساده حدود ۶۹۳ هزار تومان و به صورت پلکاني ساده اقساط با ۵۷۸ هزار تومان شروع مي‌شود. براي ۵۰ ميليون تومان وام قسط ساده ماهانه ۸۶۶ هزار تومان و به روش پلکاني دوره‌اي ۵ سال اول ۷۷۰ هزار تومان، ۵ سال دوم ۹۳۲ هزار تومان و دو سال آخر يک ميليون و ۱۲۰ هزار تومان است.

وي گفت: براي وام ۶۰ ميليون توماني به روش ساده ماهانه يک ميليون و ۴۰ هزار تومان، پلکاني دوره‌اي در ۵ سال اول ۹۳۲ هزار تومان، ۵ سال دوم يک ميليون و ۱۲۰ هزار تومان و دو سال آخر يک ميليون و ۳۴۰ هزار تومان و در پلکاني ساليانه اقساط ماهانه بايد از ۸۶۷ هزار تومان شروع مي‌شود.

*محدوديت هاي فروش اوراق مسکن/متقاضياني که نمادهاي مربوط به قبل از آبان‌ماه ۹۴ را خريداري کرده باشند تا ۲ ماه حق فروش ندارند

عضو هيئت مديره بانک مسکن با بيان اينکه اوراق حق تقدم مهرماه ۹۴ حداکثر تا سقف ۳۵ ميليون تومان مي‌توانند از تسهيلات استفاده کنند،ادامه داد: متقاضياني که نمادهاي مربوط به قبل از آبان‌ماه ۹۴ را خريداري کرده باشند تا ۲ ماه حق فروش ندارند.

به گفته وي، علاوه بر اين محدوديت جديدي را براي جلوگيري از افزايش نرخ اوراق در نظر گرفته‌ايم که شامل نمادهاي تسه آذرماه ۹۴ به بعد مي‌شود که اين نمادها تا ۴ ماه حق فروش نخواهند داشت.

رحيمي انارکي با تاکيد بر اينکه اين اقدامات با هدف جلوگيري از سفته‌بازي در اوراق انجام مي‌شود، خاطر نشان کرد: براي نمادهاي قبلي همچنان محدوديت ۹۰ برگه‌اي را اعمال مي‌کنيم و براي نمادهاي جديد حداکثر محدوديت به ۱۴۰ برگه يعني ۷۰ ميليون تومان افزايش يافته است.

وي با اشاره به اينکه محدوديت اوراق نمادهاي جديد مشمول حال کساني که مي‌خواهند مجتمع سازي کنند نمي‌شود، گفت: اين متقاضيان مي‌توانند بيش از محدوديت‌ها اوراق خريداري کنند اما به اين شرط که به شعبه مراجعه کرده و تشکيل پرونده دهند و درخواست تسهيلات را ارائه کنند.

رحيمي انارکي افزود:درخواست تسهيلات همان روز به معاونت سپرده ممتاز ارجاع و آنها اين درخواست را به فرابورس اعلام مي‌کنند، نکته مهم اين است که خريدار بايد در همان روز نسبت به خريد اوراق اقدام کنند وگرنه از معامله همان روز حذف خواهند شد.

* اجرايي شدن وام ۶۰ ميليوني از محل اوراق حق تقدم از اول دي‌ماه

وي با بيان اينکه اجرايي شدن وام ۶۰ ميليوني از محل اوراق حق تقدم از اول دي‌ماه خواهد بود گفت: ساختمان‌هايي که حداکثر ۲۰ سال از صدور پروانه ساختماني آنها گذشته باشد مي‌توانند از سقف تسهيلات جديد بهره‌مند شوند، همچنين ساختمان‌هايي که بيش از ۲۰ سال و حداکثر ۲۵ سال از صدور پروانه ساختماني آنها گذشته باشد مي‌توانند در تمام مناطق شهري از سقف ۳۵ ميليون توماني تسهيلات استفاده کنند البته اين بدون احتساب تسهيلات ۱۰ ميليون توماني جعاله است.

عضو هيئت مديره بانک مسکن با تاکيد بر اينکه وام‌هاي جديد مشمول ساختمان‌هايي که بيش از ۲۵ سال از صدور پروانه ساختماني آنها گذشته نمي‌شود، گفت: هيچگونه تسهيلاتي به اين ساختمان‌ها پرداخت نمي‌کنيم.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html